مطالب آموزشي - ساير مطالب

یکی از نکاتی که موجب گردید نسبت به بررسی و تحقیق در حوزه توریسم اقدام نمایم و گونه های مختلف گردشگری را شناسایی و جمع آوری نمایم این بود که از میان 15 گونه مختلف گردشگری کشور عزیزمان در ده مورد بین 10 کشور برتر جهان به لحاظ ظرفیت های بالقوه قرار داد.

 

بر این اساس می توان انواع مختلف گردشگری (داخلی و بین المللی) را به 15 دسته کلی زیر تقسیم بندی نمود:

1) توریسم طبیعت

- اکو توریسم : طبیعت جاندار (زیست گردشگری)

- ژئو توریسم : طبیعت بی جان (زمین گردشگری)

 

2) توریسم علمی

- دوره های تحصیلات دانشگاهی

- سمینارها و  همایش ها

- تحقیقاتی و پژوهشی

- باستان شناسی

- آموزشی

- سافاری (وحش گشت) : حضور در مناطق خاص طبیعی و بررسی زندگی جانوران

 

3) توریسم تفریحی

- جاذبه های انسان ساخت : از جمله موزه ، ساختمانها و مناطق تفریحی ساخته شده به دست انسان

- مسافرت سرگرمی : مثلاً  جهت استفاده از تله کابین، پینت بال و غیره

- توریسم ماجراجویانه : حضور در مناطق صعب العبور و یا خطرناک

 

4) توریسم اقتصادی

- مذاکرات : جهت مذاکرات اولیه بین شرکتها جهت عقد قرارداد

- مبادلات اقتصادی، کشاورزی و صنعتی : واردات و صادرات و ترانزیت کالا

- اشتغال

- نمایشگاهها

 

5) توریسم فضایی

 

6) توریسم ورزشی

- مسابقات ورزشی

- ورزش های خاص : اسکی، شنا، موج سواری

- ورزش حرفه ای

 

7) توریسم فرهنگی - اجتماعی

- جشنواره های بین المللی فرهنگی- هنری

- گردشگری نیاشناسی

- شهر گردی و روستا گردی

- میراث گردی

- تاریخی

- قومی – خانوادگی

- فرهنگ سیاست محور

 

8) توریسم مذهبی

- مناسبتی : مثلاً روز اربعین

- اماکن مذهبی : مثلاً مشهد مقدس

- شخصیت های مذهبی : مثلاً دیدار با یکی از علمای اسلام یا آیین های دیگر مانند بودا

- توریسم معنویت گرا

 

9) توریسم مجازی

 

10) توریسم سیاسی

- اقامتی – شغلی : سفیر و یا سایر کارکنان

- مذاکراتی : انجام مذاکرات سیاسی

- جاسوسی

 

11)  توریسم پزشکی

- تشخیصی – درمانی

- اقامتی : مثلاً به دلیل آلودگی هوا

 

12) توریسم جنسی / عیاشی

 

13) گردشگری حمایتی

- حوادث غیر مترقبه : مثلاً حضور تیم های امداد و نجات بین المللی پس از حادثه زلزله بم

- اهداف خیرخواهانه : حضور افراد و شخصیتهای عادی یا معروف در مناطق محروم

 

14) شهر گردی

گردش افراد در سطح شهر جهت استفاده از نقاط دیدنی شهر مانند موزه، پارک، سینما و غیره

 

15) گردشگری بی هدف


>> کلمات کلیدی: گردشگری، توریسم، Tourism

مديريت بازاريابي، بازاريابي ، فروش، مديريت فروش، مدير فروش ، مديريت  برند، برندینگ، برندسازی، افزایش فروش، فروش تلفنی، بازاريابي مستقیم، بازاريابي  تلفني، مشاور فروش، مشاور بازاريابي ، استراتژی فروش، تکنیک فروش، تکنیک های افزایش فروش، تکنيک هاي افزايش فروش ، برند، مشاوره بازاریابی و فروش، مشاوره فروش، مشاور بازاریابی، مشاوره بازاریابی، مشاور مدیریت، مشاوره مدیریت، توزيع و پخش مويرگي، بازرگاني خارجي و ترخيص كالا، اصول بازاريابي، مدیریت بازاریابی، مديريت برند، برندینگ، برندسازی، استراتژی‌ فروش، تاکتیک فروش، استراتژی بازاریابی و فروش، قیمت گذاری، مدیریت قیمت، تحقيقات بازار، تحقیقات بازاریابی، مدیریت تبليغات، استراتژی تبلیغات، مديريت فروش و رموز فروش موفق، اصول مديريت، مدیریت کسب و کار، اصول مذاکره، مدیریت مذاکره، اصول مذاکره موفق، مذاکره فروش موفق، ارتباطات بازاریابی، دکترای مدیریت، دکتری، مجتبی شفاعی، دکتر شفاعی، تحصيلات تکميلي، ساير مطالب، نکات مفيد و خواندني، مدیران موفق، مدیریت موفق، فروش موفق، مديران و شرکتهاي موفق، حکايتهاي مديريتي، رموز موفقيت، افزایش فروش، تکنیک های افزایش فروش، برنامه فروش، هدفگذاری فروش، برنامه بازاریابی، بازاريابي و تبليغات، مشاوره تبلیغات، طنز و سرگرمي مديريتي، مدیریت فناوري اطلاعات، بازاریابی الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، فروش اینترنتی، فروش الکترونیکی، تجارت الکترونیک،  ویدئوهای تبلیغاتی، محصولات، راه حل بهبود فروش، مقاله مدیریتی، مشاوره رایگان فروش، پژوهش‌، تحقیقات بازار، بازارشناسی، بازارسازی، بازاریابی، کتاب الکترونيک، ایبوک، کتاب بازاریابی و فروش، خلاصه کتاب، فایلهای آموزشي، نرم‌افزار تلفن همراه،  استخدام و كاريابي، رموز كاريابي، شیوه كارمندگزيني، مشاوره استخدام، ساختار تیم فروش، سایت های کاریابی، فروش تلفنی، Telemarketing، با عقابها پرواز کن، راه اندازی شرکت پخش، توسعه فروش، افزایش فروش، مشاوره بازاریابی، مشاوره، دکتر مجتبی شفاعی، سررسید مدیریتی، پاورپوینت مدیریتی، PDF،