مطالب آموزشي - توزیع و پخش مویرگی

متاسفانه در ترجمه کلمات مرجع بازاریابی از انگلیسی به فارسی شاهد بدسلیقگی و حتی اشتباه هستیم. در این متن قصد داریم تا مفاهیم بازاریابی، بازارسازی، بازار شناسی، بازارسنجی، بازارگرمی، بازارگردی، توسعه بازار، بخش بندی بازار را بطور خلاصه بیان کنیم:

 

1- بازاریابی: بازاریابی به معنای کلیه تلاشها برای یافتن مناسب ترین بازار می باشد که حضور محصول/خدمت ما موجب پاسخگویی موثر نیازها و خواسته های مشتریان باشد. به عبارت دیگر بازاریابی تلاشی آگاهانه برای تخصیص بهینه منابع در جهت بهره گیری حداکثری از منافع بالقوه موجود در بازار می باشد. یکی از فعالیت های مهم در بازاریابی، بخش بندی بازار و تخصیص محصولات شرکت به بخش های مناسب می باشد

 

2- بخش بندی بازار: تقسیم بندی بازار بالقوه به مجموعه های غیرمشتری که هر مجموعه از نظر یک (یا چند فاکتور) مشتریان دارای ویژگهای مشابهی باشند. به عنوان مثال تقسیم بندی بازار کیف و کفش از نظر فاکتورهای سن و جنسیت به بخش های پسرانه، دخترانه، مردانه، زنانه.

3-بازارسنجی: در بازار سنجی نخست مطالعات جمعیت شناسی کل پتاسنیل بازار بالقوه و بالفعل صورت می گیرد. سپس اطلاعات رقبای داخلی و خارجی از منظر قیمت، میزان تولید، نحوه عرضه و غیره جمع آوری می شود. به عبارت دیگر وضعیت فعلی بازار عمدتاً به طور کمی شناسایی می گردد.

4-بازارشناسی: جمع آوری، ثبت و جمع بندی مستمر اطلاعات کاملی در خصوص همه اجزای تشکیل دهنده بازار (مانند خریداران بالقوه و بالفعل، واسطه ها و شبکه توزیع و فروش، محصولات موجود، نیازهای برطرف نشده، سازمانها و نهادهای مرتبط مانند ادارات دولتی و بانکها، سازمانهای تحقیقاتی، شرکتهای تبلیغاتی و ...) را بازارشناسی گویند.

5- بازارگرایی: تغییر سمت و سوی کلیه فعالیتهای سازمان (تحقیق و توسعه، تولید، بازاریابی و تبلیغات، فروش و ...) به سمت نیازهای مشتریان را بازارگرایی گویند که این امر فقط از طریق تغییر فرهنک سازمانی میسر خواهد شد.

6- بازارسازی: ارائه محصولی مطابق نیازهای مشتری، با قیمت مطلوب، در محل و زمان مورد نظر او را بازارسازی گویند.
7- توسعه بازار: برخی شرکتها زمینه ها و حوزه های جدیدی را در بازار ایجاد می کنند که قبلاً وجود نداشته است. مثلاً ایجاد بازار تلفن همراه در اوایل دهه 90 میلادی.

8- بازارگردی: حضور در نمایشگاهها، بازدید از بازارهای گوناگون و حضور در محیط بازار را بازارگردی گویند. بازارگردی می تواند به عنوان تقویت دیدگاه واقعی در مدیران و گاه حتی تغییر دهنده دیدگاه عمل کند.

 

پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند , Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research , بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، مشاوره، بازرگاني خارجي، واردات ، صادرات، مديريت فرداي ايرانيان، گمرك، حمل و نقل، تحريم، دورزدن تحريم، قرارداد خارجي، تجارت