میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

بسیار نابخردانه است که یک کسب و کار شروع کنیم ولی همه ابعاد آن را بررسی نکرده باشیم. برخی گمان می کنند که طراحی و نوشتن یک طرح و کسب کار یک امر فانتزی و غیرضروری است. اما بارها در مشاوره هایی که به شرکتهای مختلف ارائه کرده ام مشاهده نموده ام که چه مسائل ساده ای از کسب و کارشان را فراموش کرده اند و یا در میان راه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم  نموده اند.

در این راستا سرفصل و رئوس مطالبی که باید در طرح کسب و کار (Business Plan) آورده شود را در این مطلب ارائه می شود.

یادمان باشد اگر ایده ای را روی کاغذ بیاورید بیش از 50درصد مشکلات آن مشخص خواهد شد.

- بیانیه اهداف (بیانیه ماموریت)
- ساختار قانونی و مجوزهای مورد نیاز
- تشریح کسب وکار
- محصولات یا خدمات (جهت تولید، عرضه و ...)
- ساختار سازمانی و تخصص های مورد نیاز

- بازار هدف
- رفتار مصرف کننده/مشتری
- برنامه بازاریابی
- فضای رقابت
- شیوه های توزیع
- تبلیغات
- قیمت گذاری
- طراحی محصول/خدمت
- زمان بندی ورود به بازار
- محل ورود به بازار
- روندهای صنعت


- خلاصه ای از نیازهای مالی
- نحوه استفاده از وجوه استقراضی
- صورت جریان نقدینگی (بودجه)
- پیش بینی درآمد سه ساله
- آنالیز نقطه سر به سر (BEP)

- پیش بینی مشکلات

 

 

پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند , Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research , بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، مشاوره، بازرگاني خارجي، واردات ، صادرات، مديريت فرداي ايرانيان، گمرك، حمل و نقل، تحريم، دورزدن تحريم، قرارداد خارجي، تجارت