میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

بینش های جدیدی در رابطه با عدم فروش محصولات ایجاد می نماید. امروزه فعالیتهای تحقیقات بازاریابی را به سه طبقه تقسيم مي‌كنند.

1- Scanning
مثلا برای پاسخگویی به سؤالاتی همچون:
§ چه کسانی محصولات ما را می خرند؟
§ چقدر درآمد دارند؟
§ کجا زندگی می کنند؟
§ چقدر می خرند؟

2- Risk Assessment
مثلا برای پاسخگویی به سؤالاتی همچون:
§ کدام نوع از طرحهای محصولات جدید بیشترین احتمال موفقیت را خواهد داشت؟
§ چه قیمتی برای محصولاتمان باید تعیین کنیم؟
§ سود تحت استراتژیهای قیمت گذاری مختلف چه تغییری خواهد داشت؟
§ کجا و توسط چه کسی محصولاتمان باید فروش روند؟

3- Monitoring
مثلا برای پاسخگویی به سؤالاتی همچون:
§ سهم بازار ما چقدر است؟
§ سهم بازار ما در هر منطقه چقدر است؟
§ سهم بازار ما برای هر نوع مشتری چقدر است؟
§ رقبای ما چه کسانی هستند؟
§ نقاط قوت و ضعف رقبای ما چیست؟
§ چه ادراکی از شرکت ما وجود دارد؟


انواع داده در تحقیقات بازاریابی:

الف) داده های ثانویه:
1 داخلی: گزارشات فروش، گزارش فعالیت نیروی فروش، بازدیدها، انتقادات و پیشنهادات عملکرد محصول، گزارشات هزینه های بازاریابی
2- خارجی: گزارشات دولت، خدمات تحقیقات سندیکایی و نشریات صنعتی

ب) داده های اولیه:
داده های خاصی که در یک زمان و مکان خاصی جمع آوری می شوند.


طبقه بندی شرکتهای تحقیقات بازار:
1- خدمات سندیکایی (Syndicated Service)
- سازمانی که بطور منظم مجموعه داده های استاندارد شده ای را برای همه مشتریان فراهم می نماید.
- مثل شرکت Media mark Research Inc
- روش کار این شرکت: مصاحبه با افراد بالغی که در معرض تبلیغات قرار گرفتند.
- مشتریان: تبلیغ کنندگان – شبکه های تلوزیونی – مجلات – روزنامه ها و …

2- خدمات کامل (Full – Services Research Supplier)
- سازمانهایی هستند که با مشتریان قرارداد پروژه های تحقیقات بازاریابی کامل را می بندند. مثل شرکت Questar

3. خدمات محدود (Limited – Service Research Supplier)
- یک نوع شرکت تحقیقات بازاریابی است که با تعداد محدودی از فعالیتها از قبیل انجام مصاحبه های میدانی یا پردازش داده ها شناخته شده باشد.

 


Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research , بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR، پخش مويرگي، توزيع مويرگي، مديريت فروش، ويزيتور، آموزش، مذاكره، مشاوره، فروشندگي حرفه‌اي، برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مجتبي شفاعي، دكترا، بازرگاني، مديريت، www.ModiriateFarda.IR