میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

1.       براي هر كارفرمايي رزومه‌اي بر اساس نياز وي تهيه كنيد. بدين ترتيب رزومه شما مي‌تواند تأثيرگذارتر باشد.

2.       مختصر و مفيد توضيح دهيد. سعي كنيد رزومه خود را در يك يا حداكثر دو صفحه خلاصه كنيد تا كارفرما بتواند در زماني كوتاه اطلاعات كليدي را پيدا كند. از بيان موارد غير مفيد پرهيز كنيد. شلوغ شدن و طولاني شدن رزومه باعث مي‌شود تا نكات قوت آن كمتر در معرض ديد قرار گيرد.

3.      به تخصص‌ها و مهارت‌هاي مورد نياز كارفرما با تأكيد بيشتري اشاره كنيد. مي‌توانيد با پر رنگ كردن يا خط كشيدن زير مهارتهاي مربوط به شغل مورد نظر توجه كارفرما را به نكات قوت و تواناييهاي خود جلب كنيد.

4.      رزومه بايد واضح و روشن نوشته شود. اطلاعات خود را با دقت و واضح توضيح دهيد و از كلمات و عبارات مناسب استفاده كنيد تا كارفرمايان بتوانند بدون مشكل و سريعاً اطلاعات مورد علاقه خود را در آن پيدا كنند.

5.      از عبارات استفاده كنيد نه جملات. حتي‌الامكان از جمله استفاده نكنيد. جملات طول رزومه شما را افزايش مي‌دهد و پيدا كردن كلمات كليدي در آن را مشكل مي سازد.

6.      تاريخها را دقيق ذكر كنيد. يكي از نكات مهم در رزومه سنديت آن است. بنابراين تا حد ممكن سعي كنيد تاريخها، آدرسها و ساير مراجع را با دقت و كامل وارد كنيد.

7.      رزومه به هيچ وجه نبايد حاوي اشتباهات چاپي و غلط‌هاي املايي باشد. وجود يكي دو غلط املايي در رزومه ارزش و تأثيرگذاري آنرا به شدت كاهش مي‌دهد. اين نشان‌دهنده بي‌دقتي و بي‌نظمي نويسنده آن است و تأثير بسيار بدي روي كارفرما مي‌گذارد.

8.      بعد از حاضر كردن نسخه اوليه رزومه آنرا خوب بررسي كنيد.‌ رزومه را چندين بار مرور كنيد و آنرا به دوستان و آشنايان خود بدهيد تا در مورد آن نظر دهند. در هر مورد تغييرات لازم را اعمال كنيد و دوباره آنرا مرور كنيد تا از هر حيث بدون ايراد و مشكل باشد.

9.      ظاهر رزومه كاغذي بايد منظم و تأثيرگذار باشد. حتماُ آنرا پرينت كنيد (حتي‌الامكان با كيفيت ليزري) و در صفحه‌آرايي و انتخاب فونتهاي مناسب دقت كنيد تا ظاهري پسنديده و زيبا داشته باشد. سعي كنيد از نسخه اصل استفاده كنيد نه فتوكپي.

10.      همانطور كه در بالا گفته شد رزومه بايد در اولين نگاه كاملاً جذاب و مرتب باشد. به ياد داشته باشيد كه رزومه جنبه‌اي تبليغاتي دارد.

11.      فارغ‌التحصيلان تازه كار و كساني كه تجربه كاري زيادي ندارند بايد سعي كنند تا بخش تجربيات كاري رزومه را خالي نگذارند. در آن مي‌توانند كارآموزي، پروژه‌هاي كلاسي و تجربيات و مطالعات شخصي و امثال آنها را نيز ذكر كنند.

12.      هدف شغلي را با ذكر يك منسب مشخص همراه كنيد و يا بالكل از آن بگذريد. اگر مي‌خواهيد بخشي براي بيان اهداف شغلي در رزومه خود داشته باشيد، آنرا با ذكر منسب مشخصي همراه كنيد. زيرا هدف از اين بخش ايجاد رابطه بين تواناييهاي شما و  موقعيت معين كاري است. عباراتي مثل “به دست آوردن يك موقعيت كاري خوب و متناسب با تحصيلات و تواناييهاي من” به هيچ وجه كمكي نمي‌كند (چه موقعيتي؟ چه منسبي؟).

13.      در بيان سوابق كاري سعي كنيد نتيجه فعاليت شغلي خود را در هر مورد توضيح دهيد. به نكاتي اشاره كنيد كه مشخصاً نتيجه حضور شما در جريان كار بوده (مثلاً با ارايه روش‌هاي جديد هزينه‌هاي شركت را تا 10% كاهش داده‌ام)

14.      دانشجويان و تازه فارغ‌التحصيلان: بهتر است تحصيلات خود را در ابتداي رزومه بياوريد،

15.      بر نقاط قوت خود تأكيد كنيد و نقاط ضعف را تا حد ممكن كم‌رنگ كنيد.

16.      اولين خط هر پاراگراف يا بخش بيش از ساير قسمتها خوانده مي‌شود. بنابرين مهمترين جملات خود را در ابتدا بياوريد.

 

Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي