میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

همواره موتورهای جستجو بر اساس متن تایپ شده توسط کاربر، به جستجوی تصاویر می‌پرداخته اند. از 8 سپتامبر 2011 موتور جستجوگر گوگل قابلیت جدید و شگفت انگیزی را ارائه کرده است که کاربر را قادر میسازد تا به شکل معکوس به جستجوی تصاویر بپردازد. یعنی به جای تایپ کردن، میتوان از یک عکس برای شروع جستجو استفاده کرد. گ

 

وگل حالا به کاربر اجازه میدهد که تصویری را آپلود کند و ببیند آن تصویر در چه سایتهایی وجود دارد یا اساسا آن عکس مربوط به چه شخص، محل، چیز (شیئی یا حیوان) یا اثر هنری است! با این قابلیت جدید کاربر میتواند به سرنخ هایی در مورد عکسی که در اختیار دارد پرداخته و اطلاعات بیشتری را در مورد آن عکس بدست آورد. همچنین این قابلیت جدید امکان یافتن منبع اصلی تصاویر ویرایش شده یا بریده شده را در نت فراهم می آورد.

براي اينكار كافي است عكس خود را با Drag&Drop روي جعبه متني (TextBox) كه هميشه عبارتي روي آن تايپ مي‌كرده‌ايد، منتظر بمانيد تا نتيجه ظاهر شود. ابتدا به سايت http://image.Google.com برويد

 

عكس خود را در كامپيوترتان انتخاب كنيد، دكمه ماوس را فشرده و نگه‌داريد (Drag) و سپس همزمان دكمه‌هاي ALT+TAB را بزنيد تا به صفحه مرورگر اينترنت خود (InternetExplorer يا FireFox) برويد. سپس آن را روي جعبه متن رها كنيد و منتظر بمايند

راهنماي اين امكان را در اين آدرس مي‌توانيد ببينيد :

http://www.google.com/insidesearch/searchbyimage.html

 

از ويژگيهاي اين امكان جديد گوگل مي‌توان به موارد زير اشاره كرد :
1- يافتن تمام سايت‌هايي كه يك عكس در آنها بارگذاري شده است
2- يافتن اولين سايتي كه يك عكس اولين بار در آن بارگذاري شده است
3- امكان يافتن تصاوير مشابه يك تصوير در اينترنت


اما نكته‌اي مهم كه اين موضوع را جالبتر مي‌كند اين است كه حتماً چند سالي است گوگل از اين امكان براي منافع اقتصادي (و يا حتي سياسي خود و امنيتي كشور آمريكا) استفاده مي‌كرده است. اما چه نكاتي در اين امكان ويژه و منحصر به فرد گوگل نهفته است؟
1- موسسات فيلترينگ كشورها مي‌توانند تمام سايتهاي پورنو را بر اساس جستجوي عكس شناسايي كرده و فيلتر كنند
2- منبع اوليه درج يك عكس (مثلاً تصاوير دستكاري شده براي اخاذي از افراد) به راحتي شناسايي مي‌شود
3- سايتهاي شخصي و وبلاگهاي افرادي كه سوابق خرابكاري يا سياسي دارند به راحتي از اين طريق قابل شناسايي است
و البته چندين كاربرد ديگر


به هر حال يادمان باشد كه اينترنت زماني كه از لابراتوارهاي وزارت دفاع آمريكا بيرون آمد شايد كسي از بين من و شما به اين فكر نمي‌كرد كه اين شبكه تبديل به حصاري به وسعت جهان خواهد شد. حصاري كه تمام رفتارهاي افراد در آن ثبت مي‌شود، دل نوشته‌هاي خود را به زبان مي‌آوريم و به همه با صداي بلند مي‌گوييم، اطلاعات اقتصادي خود را افشا مي كنيم و مهمتر اينكه هر چه بخواهند در ذهن ما فرو مي‌كنند.

اين تصور خام كه اينترنت ذهن‌ها را باز كرده از ياد ببريد، زيرا اگر اين طور بود تا كنون مي‌بايست صدهاهزار مخترع مانند اديسون يا صدها هزار دانشمند مثل ابن‌سينا، زكرياي رازي، جابرابن حيان و امثال آنها، يا هزاران فيلسوف مانند سهروردي در دنيا ظهور كرده بود....

بياييد از پيله پروانه‌اي كه اينترنت برايمان ساخته بيرون بياييم، تفكر كنيم و البته كمتر سخن بگوييم، زيرا به عمل كاربرآيد...

 

Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي