میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

سازمانهای زیادی با بازارهای پویا روبرو میشوند که مشتریان ، رقبا و شرایط بازار مکرر در حال تغییر هستند . امروزه تلاشهای بازاریابی نمیتوانند کاری کنند که به موفقیت در آینده اعتماد بکند . بازاریاب به دانش کافی در مورد بازار برای تنظیم کردن استراتژی بازاریابیشان نیاز دارد .

 

بازاریابها دانش را از طریق تحقیقات بازاریابی کسب میکنند . تحقیقات به عنوان مفهوم عام ، جریان اطلاعات رو به افزایش است که یاد بگیریم راجع به چیزی که کاملا شناخته نشده است. برای بازاریابها پژوهش نه تنها به منظور یادگیری به کار برده شده بلکه یک مولفه حساس است که در اخذ تصمیمات خوب نیاز است . تحقیق بازار یک تصویر به بازاریابها ارائه میدهد از آنچه که دارد رخ میدهد ( یا محتمل است ) و موقعیکه به خوبی انجام شود میتواند گزینه ای برای پیشنهاد ارائه کند . تصمیمات بازاریابی در اغلب موارد کمتر خطرناکند موقعیکه بازاریاب میتواند بیشتر از یک انتخاب انجام دهد .

کاربرد آن شباهت به فونداسیون (شالوده) خانه دارد ، تحقیقات بازاریابی میتوانند بنیاد بازاریابی را مشاهده کنند . فقط یک خانه خوش ساخت نیاز به یک فنداسیون قوی برای ماندن دارد . تصمیمات بازاریابی به پشتیبانی پژوهش نیاز دارند در جهت مشاهده علایق مشتریان و ماندن در بین رقبا و دیگر فشارهای خارجی . در نتیجه تمام منطقه های بازاریابی و تمام تصمیمات بازاریابی باید غالبا با سطح پژوهش حمایت شوند . حال آنکه تحقیق کلید است برای تصمیمات بازاریابی ، همیشه برای موثر بودن نیاز به تحقیقات وسیع نیست . بعضی اوقات یک تلاش کوچک مانند جستجوی سریع در اینترنت ، اطلاعات مورد نیاز را فراهم خواهد نمود . به هر حال برای بیشتر بازاریابها آن وقت موقعی است که پژوهش گسترده تری برای کار نیاز است و فهمیدن روش درست برای هدایت کردن تحقیقات .اینکه آیا اجرای کار را خودشان انجام میدهند یا سازمان دیگری آن را کنترل میکند ، میتواند تاثیر این طرح ها افزایش یابد .

مثالهایی از تحقیقات بازاریابی :
بطوریکه مورد توجه است ، پژوهش بازاریابی متعهد میشود یک تنوع وسیع تصمیمات بازاریابی را پشتیبانی کند . جدول زیر یک نمونه کوچک از تعهد تحقیقات در مورد تصمیم بازاریابی منطقه ای ارائه میکند .



پژوهش بازاریابی جریانی است که در مورد سازمانها و مردم تحقیق میکند . البته سازمانها از مردم تشکیل شده اند بنابراین ، پژوهش بازاریابی یک شاخه از علوم اجتماعی است . آن مطالعه علم عمومی مردم ، روابطشان و شامل علم اقتصاد ، جامعه شناسی و روان شناسی است.

قابلیت اطمینان و اعتبار پژوهش :
چنانکه ما بحث میکنیم ، همه پژوهشها نیاز به یک مطالعه ماهرانه ندارند . اما بازاریابها باید بدانند پژوهش غیر رسمی را بشناسند که هر نوع پژوهش که انجام میشود نباید نتایج نامربوط داشته باشند . دلایل زیادی وجود دارد که چرا تحقیق نتایج بازدهی خوبی ندارد . ( یک بحث مفصل که خارج از حدود این آموزش است ) . به هر حال اشتباهات زیادی میتواند اثر بگذارد در این مشکل ، اینکه چطور داده ها جمع آوری شده است . به طور مثال ، اشتباهات در تحقیقات زیادی رخ داده که اعتبار پژوهش و قابلیت اطمینان آن را کم میکند .

اعتبار پژوهش :
این مسئله با اجتماع داده ها نشان داده میشود که مفاهیم آن برای غیر محققان شاید کاملا پیچیده باشد . اما اساسا آیا اعتبار پایین تحقیق قابل اندازه گیری است ، چقدر آن ادعاها قابل اندازه گیری است . برای نمونه ، اگر یک بازاریاب خریدار یک گزارش تحقیق از یک شرکت است که ادعا میکند برای اندازه گیری اینکه مردم چطور ترجیح میدهند محصولات بازاریاب را بر محصولات رقبا ، بازاریاب بایستی که بفهمد چطور داده ها جمع آوری شده اند برای ارائه کمک به او  و همین طور روش انجام پژوهش شرکت چگونه است .

احتمال خطر در تحقیقات بازاریابی :
بحث بالا راجع به ارائه تحقیق درست است  و انجام دادن پژوهش بازاریابی خوب ، به خصوص وقتی که آن درگیر میشود در برنامه ریزی پژوهش رسمی ، کنترلهای سختگیرانه نیاز دارد تا اطلاعات مربوط تولید کند . مربوط بودن انعکاس نتایج پژوهش که اکنون چه دارد اتفاق می افتد و یا ممکن است در آینده اتفاق بیافتد . اما در ذیل رویه های درست برای تولید یک مطالعه مربوط بیمه نمیکند نتایج پژوهش را 100% ، زیرا همیشه امکان بوجود آمدن نتایج ناصحیح وجود دارد . زیرا احتمال خطر همواره با پژوهش است ، بازاریابها اخطار نکرده اند در مورد استفاده از نتایج تحقیق بازاریابی چنانچه فقط به عنوان ورودی در ساختن تصمیمات بازاریابی به کار ببرند . بازاریابها هرگز نباید اعتماد کنند تنها به یک منبع برای اظهار نظر قطعی درمورد یک بازار .

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي