میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

مشكل است كه بتوانيم يك برند بزرگ را پيدا كنيم و البته مشكل تر ساخت يك برند بزرگ است. اين مهم نيست كه شركت شما وال‌-مارت است يا يك فروشگاه كوچك، هر كسي كه بخواهد برند بزرگي داشته باشد، فقط اين نيست كه بهترين كيفيت را براي محصولش ايجاد كرده و مشتري را وادار كند محصول يا خدمت او را خريداري كنيد. به عبارت ديگر فقط يك فاكتور عامل موفقيت برند نيست. هم محركهاي فيزيكي و هم محركهاي حسي و هيجاني هستند كه باعث ايجاد رابطه‌اي بين مصرف‌كننده و محصول مي‌شوند.

كيفيت محصول و ساير ويژگيهايي كه برند را به يك برند بزرگ تبديل مي كند چيست؟  در اينجا سعي شده است برخي از اين ويژگيها بيان شود :

 

1- يك ايده (An Idea)
پيش روي هر برند يك ايده قانع‌كننده است كه توجه (Attention) و وفاداري (Loyalty) مشتري را به وسيله پاسخ‌دهي به يك نياز برآورده نشده(Unmet) يا راضي نشده با محصول ديگر (Unsatisfied) جلب مي كند.

2- يكتايي (Uniqueness)
آيا به اندازه كافي اين ايده (يا محصول) شما را از شركتهاي ديگر در آن بازار متمايز مي‌كند؟

3- جذابيت ( Attractivenes)
آيا برند شما براي مردم است؟ يك برند بزرگ مشتريان را مطمئن مي‌كند كه مي‌توانند وعده شما را فهميده و جذب آن شوند.

4- صداقت (Honesty)
مشتريان مي‌خواهند به وعده داده شده اعتماد كنند، و البته آنها بسرعت ادعاهاي غيرصميمانه و اغراق آميز را مي‌فهمند. مطمئن شويد وعده برند شما قابل دسترس بوده و مشتري مي‌تواند به آن برسد.

5- ثبات (Consistency)
بدون توجه به انتخاب برند و پياده سازي و اجراي آن، ثبت يك ويژگي كليدي يك برند بزرگ است . شما مي‌بايست مطمئن باشيد همه ابعاد سازمان شما (از عناصر بازاريابي گرفته تا وب‌سايت خدمات مشتريان) مي توانند ارزشهاي گفته شده براي برند شما را (در طول زمان) حفظ كنند.

6- تفكر بلندمدت (Long term thinking)
يك ديدگاه بلندمدت باعث سهولت دسترسي برند به بازارهاي جهاني، عبور از موانع فرهنگي، صحبت همزمان با بخشهاي مختلف مشتريان، ايجاد اقتصاد مقياس و دسترسي به سطوح بالاي جايگاه بازار خواهد شد. مشتريان به دنبال چيزي هستند كه ارزش پايداري داشته باشد.

7- مرتبط بودن (Relevancy)
يك برند بزرگ مي‌بايست با خواست مشتري (Want) مرتبط باشد. اين برند مي‌بايست چيزي كه مشتريان مي خواهند عرضه كند و راهي را برود كه مشتريان مي‌خواهند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي