خدمات مدیریت فردا
مديريت فردا ، حامي امور خيريه
مديريت اجزاي مفهومي برند بخشي از استراتژي برند ميباشد، پس لازم است اين اجز به خوبي شناخته شوند. امروزه يكي از متداولترين مدلهاي تعيين ارزش برند، بر اساس هويت برند ميباشد. هويت برند، تصوير، شخصيت، روح يا ذات برند را اجزاي مفهومي برند مينامند. در اين متن مثالي واقعي از طراحي اجزاي مفهومي برند آورده شده است.
همانگونه كه بارها اشاره كردهايم برندينگ فقط لوگو نشان تجاري نيست كه وقتي مشتري آن را ديد به ياد شركت بيافتد. برند يعني يك روح حاكم بر همه اجزا و فعاليتهاي سازمان كه مثلاً اگر فردي بدون ديدن سردر رستوران وارد آن شود با رفتار كاركنان، چيدمان و رنگ ميزو صندلي سريع به ياد آورد كه اين چه فروشگاهي است.
1- هويت برند (Brand Identity)
هويت برند چيزي است كه استراتژيهاي برند به دنبال درك آن توسط مشتري هستند. اين هويت مجموعهاي منحصر به فرد از تداعيهايي است كه برند را در ذهن مخاطب يادآوري ميكند. اين تداعيها در مجموع يك وعده به مشتري در خصوص اجزاي سازمان ايجاد ميكند. هويت برند ميبايست به ايجاد يك رابطه بين برند و مشتري به وسيله توليد يك گزاره ارزش (با بهرهگيري از منفعتهاي كاركردي، احساسي يا خويشتصويري) كمك كند. هويت برند شامل نام، لوگو و نشان تجاري، ارتباطات و جلوههاي بصري ميشود.
2- تصوير برند (Brand Image)
تصوير برند يكي ديگر از اجزاي مفهومي برند است كه هويت برند را بصورت شفاف و قابل تشخيص در بازار شكل ميدهد. تصوير برند وابسته است به اينكه برند اكنون چگونه توسط مصرفكنندگان درك شده است. به بيان ديگر تصوير برند شهرت برند در فضاي بازار است. مثلاً اتومبيل ولوو را به عنوان يك خودروي قوي ميشناسيم و اتومبيل لامبورگيني را به عنوان خودروي اسپرت و پرسرعت.
3- صفات برند (Brand Character)
صفات برند وابسته است به فطرت دروني كه با كلماتي مثل كمال، اعتمادپذيري و صداقت شناخته ميشود. صفات برند همچنين به وعده برندي كه به تجربهاي وابستهاست كه مشتري آن گره خورده با نام برند تجربه ميكند.
4- فرهنگ برند (Brand Culture)
فرهنگ برند سيستمي از ارزشهايي است كه برند را احاطه كرده است، درست مثل فرهنگ فرد يا سازمان يا كشور.
5- شخصيت برند (Brand Personality)
شخصيت برند مجموعهاي ويژگيهايي است كه با برند گره خورده است و اغلب شامل ويژگيهايي مثل جنسيت، سن، جايگاه اقتصادي و اجتماعي ميشود. شخصيت برند درست مثل شخصيت انسانها ميتواند خونگرم، جذاب، شاداب، فعال، احساسي يا قوي باشد.
6- ذات يا روح برند (Brand Essence/Soul)
ذات برند مجموعهاي از عناصر احساسي و ارزشهاي برند را نشان ميدهد. ذات برند ميبايست بخشي از جايگاه سازي بلندمدتي باشد كه با هر ارتباطي با بازار يا مصرفكننده تغيير نكند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامهريزي، مديريت فردا، شفاعي Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامهريزي، مديريت فردا، شفاعي
مطالب آموزشی ...
پربازدیدها ...
تمامی حقوق وب سایت متعلق است به مدیریت فردای اندیشه آرنا
طراحی وب سایت و اجرا : رایان