میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

اگر شما هم براي رونق كسب و كارتان به تجارت الكترونيك و فروش آن‌لاين روي آورده‌ايد،‌مطالعه مقاله ای که درادامه آمده است قطعا برايتان مفيد خواهد بود.

اگر در روي شبكه گسترده جهاني مقاله بنويسيد و به رايگان روي وب قرار دهيد،‌مي‌توانيد خود را در شبكه‌اي پول‌ساز قرار دهيد. براي آن يك ذره هم پول خرج نمي‌كنيد ولي اگر مقاله‌اي خوب،‌مفيد و جامع كه اطلاعات تخصصي مربوط به كارتان را عرضه مي‌كند، روي وب قرار دهيد،‌كاري پول‌ساز را پيش رويتان قرار خواهيد داد. با اين نوشته‌ها بازديدكنندگان دانسته‌هايي مفيد و به درد بخور ياد مي‌گيرند.

ولي بايد گفت كه كار زياد هم ساده نيست. مردمي كه اين مقالات رايگان را مي‌خوانند، خواهان كيفيتي بالا هستند تا بتوانند از آنها در وب‌لاگ يا وب سايت خود استفاده كنند. هر صاحب يك وب سايت مي‌خواهد بهترين و با ارزش‌ترين مطالب را جمع‌آوري كند و هزاران نفر از نويسندگان اين مقالات رايگان خواهان اينند كه كيفيت نوشته‌هايشان بالاتر از همه مشهود باشد. مقالاتي كه دانسته‌هايي ارزشمند و كاربردي را در خود دارند يا اين كه در كنار اين دانسته‌ها چگونگي دست‌يابي به چيزهاي خواستني وقت را شرح مي‌دهند، بسيار پرطرفدارند و به سرعت خوانده مي‌شوند. مواردي كه پيش رو داريد مطالبي هستند كه قبل از نوشتن يك مقاله آن لاين در ذهن داشته باشيد و هنگام نگارش آن كاملا مورد توجه قرار دهيد:


1- بپذيريد كه نگارش براي دنياي آن‌لاين با قلم زدن در دنياي حقيقي متفاوت است. در اين جا مردم وقت خواندن يك مقاله طولاني كه چندين صفحه را پر كرده ندارند. بايد مختصر و مفيد حرف بزنيد و از زياده‌گويي بپرهيزيد.

2- مخاطب هدفتان را به درستي بشناسيد.

3- براي مقاله عنواني گيرا وجذاب انتخاب نماييد كه مردم را به خواندن تشويق كند.

4- يك عنوان طولاني به درد نمي‌خورد. بايد فكر كنيد و از نوشتن اين جز مهم از مقاله سرسري نگذريد. عنوان بايد در عين كوتاهي، منطقي مختصر شده باشد و با كلماتي جذاب و گويا مضمون مقاله را به خواننده برساند.

5- نگارش مقاله را جدي بگيريد و كاملا تخصصي و مثل يك كارشناس مل كنيد. درباره مطلبي كه به درستي و به تمامي از آن آگاهيد بنويسيد. يادتان باشد كه قاعده نگارش يك مقاله كارشناسي زباني رسمي است. هرگز از آنچه كه در صحبت‌هاي عاميانه به كار مي‌رود، استفاده ننماييد.

6- پارگراف‌ها را كوتاه تنظيم كنيد.

7- سريعا و بدون حاشيه روي به اصل مطلب بپردازيد.

8- يك مقاله آن لاين بايد با ارائه اطلاعاتي متمركز و دقيق، كاملا به نيازهاي مخاطب هدف خود بپردازد.

9- يك بار ديگر: مختصر و مفيد حرف بزنيد. نسل امروز با كمبود وقت مواجه‌اند. يادتان باشد كه همه ما قهوه فوري و فست فود مي‌‌خوريم!

10- اين نكته در دنباله توصيه بالاست. مرتب يك كلمه را تكرار نكنيد و آنهايي كه چند كلمه‌اند ولي معنايي مشابه دارند را به كار نبريد. سعي كنيد كه نوشته شما بيش از 1500 كلمه نداشته باشد. معمولا سايت‌هايي كه براي مقاله به شما پول مي‌دهند فقط نوشته‌هايي كه بين 500 تا 2000 كلمه داشته باشند را مي‌پذيرند. بايد در انتخاب لغات دقت كنيد. ايجاز و ساده‌گويي شاخص يك نوشته خوب و خواندنيست.

11- هر از چندي از علامات تعجب و سوال استفاده كنيد تا توجه خواننده جلب شود. هميشه هم لازم نيست در جاهاي ضروري حروف بزرگ يا علامت تعجب را به كار ببريد!

12- از كلمات قلمبه سلمبه استفاده نكنيد! با زباني رسمي ولي با لحني دوستانه و صميمانه حرف بزنيد تا خواننده باور كند.

13- كمي هم طنز را چاشني نوشته‌هايتان كنيد تا خواننده هنگام خواندن يك متن تخصصي كمي هم بخندند و سرحال بيايد. اكثر مردم اين حالت را دوست دارند.

14- با عشق و علاقه بگوييد. حالتي خشك و رسمي به خود نگيريد. ساده و با صميميت بنويسيد تا خواننده حس كند كه انساني روبرويش نشسته و دارد با او سخن مي‌گويد.

15- در نگارش صادق باشيد و سعي كنيد تمامي سطور از خودتان و از ايده‌ها و اطلاعات خودتان سرچشمه گرفته باشند. اگر هم جايي مجبور شديد به نوشته‌هاي ديگران سر بزنيد، تنها اندكي اقتباس كنيد. پس از اين كه از اين منابع استفاده نموديد، حتما نام نويسنده و سايت مربوط را ذكر كنيد و سپاسگذاريتان را ابزار داريد.

16- با فروتني حرف بزنيد و خواننده را دست كم نگيريد.

17- گاهي اوقات عذرخواهي‌هاي كوچكي را در متن بگنجانيد. شايد باور نكنيد ولي اين كلمات ساده باعث مي‌شوند كه خواننده راحت‌تر مطالب را دنبال كند.

18- فراموش نكنيد كه در آخر شماره‌هاي تماس خود،‌ايميل و مشخصات ارتباطي شركت آن‌لاين يا آف‌لاين را متذكر شويد. بدانيد كه همين مقاله و اين داده‌هاي كوچك مربوط به شما يك تبليغات رايگان را شكل مي‌دهند!

19- يك نظرسنجي رايگان ترتيب دهيد تا خوانندگان نظراتشان را برايتان ارسال كنند. اين كار باعث مي‌شود كه تعداد زيادي آدرس ايميل پيدا كنيد كه مي‌توانند اهداف خوبي براي بازاريابي كالاهايتان باشند.

20- قبل از اين كه مقاله را روي وب ارائه كنيد،‌از كارآمدي تمامي لينك‌هايش مطمئن شويد.

21- براي عرضه اين نوشته‌ها از يك پاسخ دهنده اتوماتيك بهره گيريد.

22- در پايان مقاله، سخنانتان را در چند عبارت كوتاه بيان كنيد و در آخر اين نتيجه‌گيري كوچك هم عبارتي بياوريد كه خواننده را به كار و فعاليت بيشتر يا به كارگيري پيام‌ها و توصيه‌هايتان ترغيب كند. مثلا: «حالا ديگر نوبت شماست» يا «موفقيت چندان هم دور نيست» «يا آستين‌هايتان را بالا بزنيد و دست به كار شويد.»

23- پاراگراف‌بندي و نقطه‌گذاري‌ها را هم بازبيني كنيد تا به يكباره اشتباهات فاحشي پيدا نشود.

24- اطمينان حاصل نماييد كه اين نوشته‌ها درست و مناسب در وب ظاهر مي‌شوند.

25- قبل از مرحله نهايي كه همان عرضه مقاله است، بارها و بارها آن را بخوانيد و ويرايش كنيد. مهم‌ترين و اولين عامل موفقيت يك وب سايت افزايش ترافيك آنست. يك مقاله خوب و با ارزش مي‌تواند در بالا بردن تعداد بازديدكنندگان و مشتريان احتمالي و تبديل آنها به خريداران موثر واقع شود.
به ياد بسپريد كه اگر مي‌خواهيد ديگران به شما كمك كنند،‌شما هم بايد در حل مشكلات و ارتقاي كسب و كار ديگران قدم برداريد. به همين دليل دانسته‌ها و مهارت‌هاي خود را در اختيار بقيه بگذاريد. يكي از راه‌هاي كمك به ديگران و مشاركت دانش‌ها در فضاي مجازي نگارش همين مقالات است. شما هم مي‌توانيد براي اينترنت
مقاله‌هاي ارزشمند و مفيد در همان حوزه مورد علاقه‌تان به رشته تحرير آن‌لاين درآوريد. موفق باشيد و از اين كار لذت ببريد!

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامه‌ريزي، مديريت فردا، شفاعي