میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

يك برند، يك وعده به مشتري است، يك وعده حتمي. با يك برند انتظارت مشتري را تنظيم مي كنيد. زماني كه كسي محصول يا خدمت شما را خريداري مي‌كند، او بطور ناخودآگاه بررسي مي كند كه چه ميزان از انتظااراتش برآورده شده است.

 

برندها بخشي از زندگي ما شده‌اند كه البته فراموش كرده‌ايم چقدر به آنها وابسته شده ايم. ما برندها را به عنوان ميانبري در فرآيند خريد خود بكار مي‌بريم. ما از برندها براي ايجاد حس اطمينان در زمان تصميم گيري خريد استفاده مي‌كنيمو ما حتي از برندها براي تعريف خودمان در جامعه استفاده مي‌كنيم.
پس ما به عنوان يك توليد كننده محصول يا ارائه دهنده خدمت مي بايست وعده‌هاي برندمان را بر اساس اين موارد پايه‌گذاري كنيم :

 

1-    ثبات تجربه (Consistency of experience)
اين يك بخش واضح و البته حياتي در ساخت يك برند است كه مشتري همواره تجربه مشابهي در زمان استفاده از محصول يا خدمت شما داشته باشد. وقتي من وارد رستوران مك‌دونالد در پكن يا لندن مي شوم، من انتظار دارم غذاي فرنچ فرايز من طعم مشابهي داشته باشد و البته آن برشهاي طلايي شده را در غذا ببينم.

2-    ثبات نما و احساس (Consistent look-and-feel)
در اغلب سطوح پايه‌اي، براي ساخت برند شما مي‌بايست يك تصوير قوي از برند ايجاد كرده و توسعه دهيد. شما وقتي در استارباكس باشيد، حتي اگر نام بالاي سردر را نديده باشيد از نماي  داخلي اين را خواهيد فهميد. اين ثبات نما و احساس در مورد لوگو، رنگها، فونت، دكور، لباس پرسنل و خيلي موارد ديگر ميز صادق است كه برخي از آنها در آميخته بازاريابي به عنوان محيط فيزيكي (Physical Environment) شناخته مي‌شوند.ژ

3-    ثبات كيفيت (Consistent quality)
اين كافي نيست كه يك تجربه ثابت به مشتريان خود ارائه دهيد. اين ثبات  در خصوص كيفيت محصول نيز مي بايست وجود داشته باشد. غذاي فرنج فرايز شركت مك‌دونالد بهترين در دنيا نيست ولي هميشه اين كيفيت در همه دنيا يكسان است.

4-    تمايز در جايگاه رقابتي (Distinct competitive position)
يك برند مي‌بايست بر روي برخي موارد پافشاري كند و خود را از رقبا متمايز كند. سه برند قوي در سوپرماركتهاي بزرگ سه جايگاه رقابتي متفاوت دارند : وال مارت با قيمت پايين، تارگت با تخفيفات ناگهاني، وسترن پاسيفيك در وجود همه محصولات مورد نياز شما در طول زندگي. اين جايگاهها باعث مي‌شود تا يك مصرف كننده براحتي برندي كه با او متناسب است را انتخاب كند.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Dich, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، www.modiriateFarda.ir ، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند،www.modiriateFarda.ir ، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، Brand