میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

امروزه  رشد روزافزون شركتهاي پخش و افزايش رقابت، افزايش هزينه‌هاي سربار توزيع و مشكلات سيستمي يا فرآيندي باعث شده است تا شركتهاي توزيع و پخش مويرگي به دنبال اصلاح فرآيندهاي داخلي باشند. اين شركتها معمولا سعي مي‌كنند از دو روش به برطرف كردن مشكلات خويش بپردازند :
- بكارگيري يا تغيير نرم‌افزارهاي جامع مديريت پخش مويرگي
- مشاوره با متخصصين جهت اصلاح ساختار يا فرآيندها


با توجه به تجربياتي كه طي همكاري با شركتهاي مختلف توزيع و پخش مويرگي بدست آورده‌ام؛ اغلب آنها راه اول را راه نجات خويش قلمداد مي‌كنند، حال آنكه معمولا مشكل جاي ديگري است. در برخي موارد نيز به دليل عدم آمادگي ساختار و پرسنل شركتهاي پخش استفاده از يك نرم‌افزار جامع مديريت پخش مشكلات را دو چندان نموده است.

 

در خصوص نرم‌افزارهاي پخش نيز با توجه به آشنايي با نرم‌افزارهاي معتبر اين حوزه، بايد گفت كه هر نرم‌افزار مناسب يك حوزه كاري (دارويي، غذايي، لوازم خانگي و ...) خواهد بود. همچنين بر اساس ابعاد شركت پخش، وضعيت چرخه عمر، وضعيت ساختارها و فرآيند، سطح مديريتي سازمان پخش و مسائلي از اين دست نوع نرم‌افزار پيشنهادي متفاوت خواهد بود.

بر اين اساس پس از ارائه خدمات مشاوره به چند شركت پخش (در حال فعاليت يا در شرف تاسيس) شاخصهاي كليدي فرآيندي كه بين اغلب آنها مشترك بود را استخراج كرده و جهت استفاده علاقمندان ارائه مي‌نمايم.بديهي است كه اصلاح ساختار و فرآيند شركتهاي توزيع و پخش مويرگي بسيار پيچيده و حساس بوده و نيازمند انجام يك دوره عارضه‌يابي (Diagnosis) بوده و سپس مراحل مشاوره شروع خواهد شد. فايل تهيه شده بر اساس ساختار ابتكاري بنده در عارضه يابي شركتها كه به روش Position Matrix ‌معروف شده، تهيه گرديده است.

 

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید می توانید کتاب «راهنمای کاربردی فروش و پخش مویرگی» را خریداری کنید