میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

یک مدیر تبلیغات آگاه باید دائما چگونه تبلیغ محصول خود را با بازار نوین تطبیق دهد. ساخت تیزر در کلیپ و تبلیغ چاپی محصولات تولیدی و خدمات عرضه شده همراه و موازی با خط تولید محصولات پیش می رود. امروز تبلیغ همه جا همراه ماست، اینجا، آنجا، رادیو، تلویزیون، اینترنت، روزنامه‌ها و مجلات، بدنه اتوبوسها، جعبه بیسکویت، روی پاکت شیر، لباس، تخم مرغ و روتختی و تابلوهای عظیم در دیوار خیابانها و سرپلها همه و همه ما را وادار به متقاعد شدن برای خرید محصولات می نماید.

چندی پیش در کشور هلند شخصی با چسباندن هر چسب روی سکه های ۲ یورو پیزای ارزان خود را تبلیغ می کرد که بعدها این اقدام از طرف دولت غیر قانونی اعلام شد، اما این شیوه هنوز هم از طریق افراد دیگر دنبال می شود. همه این دستگاهها و ابتکارات دنیای عجیب و غریب آشفته و اسرارآمیز تبلیغات را بوجود می آورد. شاید باور نکنید اما ورود به این دنیای ناآشنا چشمها و اندیشه شما را مجذوب خود خواهد کرد.

اگر شما بعنوان مدیر یا صاحب کارخانه ای تصمیم گرفته اید محصولاتتان را از روشهای تبلیغ بصورت تیزر در کلیپ یا چاپ در بازار رقابتی حاضر، عرضه کنید، پس برایتان میگویم ، خوش آمدید! یک تجربه جدید؟! در این نوشتار، سخن اصلی ما با آن گروهی است که تجربه اول یا تجربیات اولیه را می آزمایند، باشد که تجربه نخست را خوش بیازمائیم و این تبلیغ شما بتواند تاثیرگذار و پیام آور محصولتان گردد.

چیزهای کوچک و کم اهمیت از طریق ساخت یک تیزر و تبلیغ مناسب ، خیلی بزرگ و مهم شده اند. شاید کسانی به شما بگویند، یک تیزر خوب آنست که به طریقی حتی به دروغ مردم را برای خرید محصولتان بتواند متقاعد سازد، حتی اگر خریدار نیاز به خرید نداشته باشد. خنده دار است؟ شاید ، واقعیت نداشته باشد؛ اما حقیقت اینست که شما می توانید همه مردم را گاهی سرکار بگذارید، حتی بعضی از مردم را برای همیشه می توانید سر کار بگذارید اما اینکه همه را همیشه سر کار بگذارید ناممکن می باشد. در دنیای تبلیغات این آخری باید درس اول باشد.

اگر محصول تبلیغی شما نتواند جوابگوی وعده های تبلیغی باشد، شرکت شما ، نه تنها شانس موفقیت خود را کاهش می دهد بلکه خودش در تسریع افکت محصول در بازار قدم بر می دارد. وعده های تبلیغی شما در رابطه با محصول شما عده ای را متقاعد به خرید و مصرف محصولتان خواهد کرد، می خواهند آنرا بیازمایند در این آزمایش به این نتیجه خواهند رسید که وعده های تبلیغی با محصول ارائه شده انطباق ندارد. در این موفقیت مطمئن باشید که شما این مشتری ها را دیگر نخواهید دید. چرا که دنیای آزاد اقتصادی، رقابت و تنوع را در آغوش خود به هر سو از جهان حمل می کند.

حتی اگر شما بعداً‌ بخواهید این اشتباه را اصلاح کنید مطمئناً دیگر دیر شده است آنها اعتمادی به تبلیغ و محصول شما ندارند. آنها یکبار سر کار گذاشته شده اند حاضر نیستند همیشه سر کار گذاشته شوند. شاید خود شما و هزاران نفر این تجربه خود را به دیگران منتقل ساخته اید (یک تبلیغ گفتاری و دهن به دهن) حال اگر پیام بازرگانی شما چنین حسی برای مصرف کننده ایجاد بکند در حقیقت شما به هیچ جایی نخواهید رسید با توجه به اینکه بازار رقابتی تر و تنوع محصولات افزونتر می گردد.

تيزر تلويزيوني موفق
شاید یک در هزار مورد از تیزرهای ساخته شده برای محصولات گوناگون، بتواند جایگاه خود را در بازار اقتصادی همیشگی کند. اگر محصول ارائه شده شما در بازار، نیازهای مصرف کننده اش را با توجه به فرهنگ مصرفی جامعه بشناسد و همراه یک تیزر و تبلیغ تاثیرگذار عرضه گردد، می تواند شانس خود را برای کسب این جایگاه در بازار اقتصادی بیشتر کند.

یک تیزر و تبلیغ موثر دارای خصوصیات زیر می باشد.
1- ابتکاری باشد. پیام تبلیغی شما به یک شیوه جدید و منطبق با خصوصیات فرهنگی جامعه ارائه شود. کپی برداری ماهواره ای درمان این مسأله نمی باشد.
2- جلب توجه نماید. موضوع، گویش، مطلب گرافیکی بتواند مردم رابه خود جلب کند.
3- یک تبلیغ مناسب باعث می شود مردم شرکت و کارخانه شما را به خاطر آورند. زمانی که آنها در مورد محصول شما یا محصول مشابه شما صحبت می کنند.
4- واضح و روشن باشد، پیام تیزر باید ساده و بدیه باشد طوری که همه آنرا بسادگی دریابند.
5- اطلاعات یک تیزر ، معلومات و اطلاعات را در مورد شرکت و محصول شما به مردم عرضه می کند در حالیکه در کنار این باید به مهمترین بحث بپردازد و آن، اینکه مردم چرا از شما این محصول را باید بخرند؟ یک تبلیغ خوب و تاثیرگذار باید در عمل وعده های ارائه شده خود را به اثبات رساند. اگر ماده تمیز کننده ای اثر لکه گیری را در زمان ۳ دقیقه ای می نویسد حتما در عمل این اتفاق باید صورت پذیرد.

مارکهای شناخته شده ای چون اتومبیل مرسدس، مک دونالد، کوکاکولا، آدیداس و … که اغلب مردم آنها را می شناسند و استفاده می کنید؛ بخاطر اینست که این محصولات وعده های خود را همانگونه که در تبلیغات خود تبلیغ می کنند در عمل پی گیری کرده و دائما خود را با بازار نوین تطبیق می دهند، این نامها طوری در ادبیات مصرف کنندگان نفوذ کرده و تاثیر گذاشته که شما هر وقت به اتومبیل فکر می کنید خود بخود به مرسدس می اندیشید، یک کفش و لباس ورزشی خوب ذهن شما را به مارک آدیداس سوق می دهد.

یک نوشیدنی ساده ذهن شما را متوجه کوکاکولا می سازد به هر حال از این مارکها و نامها به سرعت به مغز شما خطور می کند همچون که گاوچرانها گاو خود را با مارک خود داغ کرده باشند. این نامها در مغز یکنفر یا چند نفر بلکه میلیونها انسان چاپ شده اند.

در یک تیزر و تبلیغ بهتر است:
1- وعده های ندهید که نتوانید به آن در ارائه محصولتان جامعه عمل بپوشانید، اگرچه ممکن است در کوتاه مدت عده قلیلی را برای خرید متقاعد بسازید اما در دراز مدت مشتری نخواهید داشت.
2- باید توجه و دقت کرد که محصول شما چه ویژگی و ارزشی در مقابل با محصولات مشابه و هم نوع خود دارد که بتوانید روی آن موارد تاکید و تبلیغ کنید. تبلیغ خود را بر پایه ویژگی ها و نقاط قوت محصولتان قرار دهید.
3- سعی کنید پیام تبلیغی خود را به شکل ساده عنوان کنید طوری که اگر کسی، هم ردیف محصول شما می خواهد بخرد به محصول و شرکت شما فکر بکند، در یک کلام پیاده ساده و آسان در خاطر بماند.

بدانید محصول خود را به چه گروه و طبقه ای از مردم ارائه می کنید. یک بازاریابی علمی اساسش روابط، اطلاعات، احساس و انگیزه است. وقتی تبلیع شما حاوی این نکات باشد می تواند گفت شما در دنیای آشفته تبلیغات در یک سیر موفقت آمیزی گام بر می دارید.

مهمترین اشکال یک تبلیغ
وقتی شما می خواهید تیزر شما توجه مردم را جلب کند، این تیزر می تواند به هر صورت انجام گیرد.
۱- تبلیغ سراسری یا بین المللی که می خواهد نام و مارک را در ذهن مردم حک کند این نوع تیزرها از طریق شرکتها بزرگ ، با سرمایه مشخص و کلان تبلیغی صورت می گیرد.
۲- تبلیغ برای مصرف کننده

نوع اول شرکتها و کارخانجاتی که شما محصولشان را می فروشید و نوع دوم آن چیزی است که مصرف و استفاده می کنید در نوع اول پیام تیزر و تبلیغ بر این مسأله استوار است؛ می گوید چرا شما چیزی بخرید در حالیکه در تبلیغ نوع دیگر می گوید از کجا شما چنین چیزی را می توانید بخرید بطور ساده تر بگویم، نوع اول مزاج شما را برای خوردن تحریک می کند و نوع دوم همبرگر را می فروشد.

در تبلیغ براي مصرف کننده سعی بر آن است که مارک را در ذهن انسانها جای دهند. این نوع تبلیغ فقط یک هدف دارد و آن هم شناساندن مارک و نام محصول خود است. آنها در تیزرهای خود تلاش می کنند که نام و ویژگی محصول و شرکت بطور کامل در ذهن مردم چاپ شود. این نوع تبلیغ مردم را آماده می کند که اگر روزی محصولی مشابه آنرا خواستند خود به خود نام این محصول به ذهنشان خطور کند. مردم چه بخواهند چه نخواهند این نوع از تبلیغ تقریبا در زندگی و روابط آنها جای می گیرد. شاید بنظر بیاید که این نوع تبلیغ خیلی گران است، اما این شرکتها قطعاً به سود دهی بعدی آن واقف هستند. آنها می دانند که در دنیای پر رقابت و چالش دار اقتصادی قادر نخواهد بود محصول خود را بدون یک تبلیغ تازه، ابتکاری، جذاب و منطبق با فرهنگ مردم وارد خانه ای سازند. حتی اگر محصول خیلی ارزان هم عرضه گردد.

در پایان این بخش نمونه ای از این نوع تبلیغ را می آوریم که مربوط به یک کارخانه اتومبیل سازی است هدف کارخانه نشان دادن کلاس اتومبیل خود می باشد اینکه برای چه طبقه ای بطور عمده عرضه می کند و ویژگی که در این متن پیش می برد، کلاس اتومبیل می باشد. اگر می خواست پرستیژ اتومبیل را بیان کند لزوما به تیزر دیگری نیازمند بود. این نوع از تیزرها در گران ترین ساعت پخش تلویزیون بطور سراسری پخش می شوند. در تبلیغات چاپی خود نیز از صفحه کامل روزنامه یا مجله و از بهترین رنگها استفاده می کنند.

نمونه : یک اتومبیل گران قیمت در یک روز زرد پائیز از یک جاده عبور می کند سر پیچ و جاده دوربین برگهای خشک درختان را از لای چرخ های عقب ماشین دنبال می کند که رقص کنان به سویی می روند . پشت صحنه صدای ارکستر موزیک بگوش می رسد صحنه ارکستر با صدای موزیک نشان داده می شود. دوربین به داخل اتومبیل کشیده می شود یک زوج خوشحال و با نگاهی رضایت بخش به یکدیگر می خندند. آرایش نشستن در اتومبیل، نشان داده می شود باید بیننده احساس کند که این دو نفر راضی هستند . اتومبیل به محوطه ویلایی سرسبز و زیبا وارد می شود ۲ کودک خوش لباس و زیبا، خوشحال به طرف ماشین می روند. صدای موزیک کمتر و آرامتر شده است و جای خود را به یک نریشن آرام می دهد که می گوید «اتومبیلی که لایق کلاس شما است»

در نوع اول، تبلیغ گفته نمی شود که شما این اتومبیل را امروز باید بخرید از قیمت آن صحبت نمی شود یا به چه اقساطی می توانید آنرا بخرید.

در تبلیغ نوع دوم فروشندگان این اتومبیل ها تلاش می کنند اتومبیل را با ارائه شرایط مناسب و تخفیف های ویژه تبلیغ کرده و بفروش برسانند. آنها در مواردی با استفاده از یک زیرنویس در انتهای تیزر، نمایندگی کارخانه خود را برای خرید اتومبیل یا هر محصول دیگر اعلام کنند . در تبلیغ نوع دوم هدف فقط فروش اتومبیل می باشد. نتیجه این تبلیغ این است که تبلیغ نوع اول توجه مردم را به محصول جلب می کند، با استفاده از انسانهای شاد و یک محیط دلچسب پائیزی و نوع دوم این تبلیغ که از طریق نمایندگی ها صورت می گیرد تلاش دارد که شما این اتومبیل را از این شخص و نمایندگی بخرید . کلام آخر اینست که شمایی که با یک سرمایه کلان به تبلیغ می پردازید و یا شخصی و شرکتی که با بودجه کمی می خواهد تبلیغ کند هر دو باید هدفی را دنبال کنند و آن هدف قبلا مشخص گردد. برای نیل به این مهم باید تبلیغ شما جلب توجه کند و پیامش ساده باشد تا مردم آنرابخاطر بسپارند و بدانید به چه گروهی از مردم این محصول را می خواهید عرضه کنید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Dich, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، www.modiriateFarda.ir ، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند،www.modiriateFarda.ir ، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، Brand