میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

براي تعيين جايگاه محصول در ذهن مصرف كننده، بازاريابهاي مي‌توانند از استراتژي‌هاي گوناگون استفاده كنند. آنها مي‌توانند محصول را با يك ويژگي‌ خاص معرفي كنند و اين ويژگي را به مصرف كننده تلقين نمايند. براي تعيين جايگاه محصول در ذهن  مصرف‌كننده مي‌توان به نوع نيازي كه برآورده مي‌سازد يا امتيازاتي را كه ارائه مي‌كند، توجه نمود. راه ديگر براي تعيين جايگاه محصول در ذهن مصرف كننده اين است كه آن را براي مصرف‌كنندگان خاصي عرضه و تبليغ كرد. مثلاً شركت جانسون‌اند‌جانسون  توانست سهم بازار شامپوي بچه خويش را در آمريكا از 3درصد به 14درصد افزايش دهد. زيرا جايگاه جديدي براي آن ايجاد كرد و آن را به عنوان محصولي براي بزرگسالاني كه سر خود را مرتب مي‌شويند و شامپوي ملايمي مي‌خواهند، معرفي نمود.

امكان دارد يك محصول براي تعيين جايگاه، خود را با محصول رقيب مقايسه كند. براي مثال شركت سيتي بانك  براي تبليغ كارت اعتبار خود با نام "ويزا " آن را با كارت اعتباري رقيب مقايسه مي‌كند و در شعار تبليغاتي خود مي‌گويد :
"ما توصيه مي‌كنيم كه شما از كارت اعتباري ويزا استفاد كنيد، زيرا در اينصورت ديگر آمريكن اكسپرس  نخواهيد گرفت".

از سوي ديگر امكان دارد شركتي بكوشد تا ويژگيهاي محصولاتش را از شركتهاي رقيب دور نگه دارد. سالهاست كه نوشابه "سون‌آپ " جايگاه خود را به اين گونه تعريف كرده است و در تبليغات خود شعار مي‌دهد :
"نوشابه بدون كولا كه رفع تشنگي مي‌كند و به اين وسيله كوشيده است از كوكاكولا و پپسي فاصله بگيرد".

سرانجام امكان دارد شركتي براي تعيين جايگاه خود در ذهن مصرف كننده، آن را با محصولات ديگري از طبقه‌هاي متفاوت، مقايسه كند. برخي از شركتهاي توليد كننده روغن نباتي، براي تعيين جايگاه محصول خود آن را با كره مقايسه كرده و برخي ديگر آن را با ساير روغنهاي مصرفي مقايسه مي‌كنند. البته امكان دارد يك شركت براي تعيين جايگاه محصولات خويش از تركيب با مجموعه‌اي از اين استراتژي‌ها استفاده نمايد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Dich, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، www.modiriateFarda.ir ، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند،www.modiriateFarda.ir ، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، Brand