خدمات مدیریت فردا
مديريت فردا ، حامي امور خيريه
در مقابل مصرفکنندگان، مشتریان تجاری تمایل بیشتری به خرید عمده دارند. از سوی دیگر مشتریان تجاری محصولات را با دقت بیشتری از نظر جزئیات بررسی کرده و معمولاً فرآیند تصمیمگیری خرید طولانیتری دارند. این ویژگیها معمولاً شامل سازمانها، شرکتها، تامینکنندگان خدمات، دولتها و موسسات میشود. تعداد زیادی از انواع مختلف برای بخشبندی بازارهای تجاری میتواند مورد استفاده قرار گیرد که متداولترین آنها عبارتند از:
1- از نظر مکان :
مکان در بازارهای تجاری، در مواردی می تواند مهم باشد. مثلاً هزینههای حمل و نقل میتواند به عنوان عاملی تاثیرگذار در کالاهای مشابهی باشد که علاوه بر کارکردهای مشابه، قیمتهای نزدیکی هم دارند. همچنین در برخی صنایع، شرکتهایی که از نظر جغرافیایی تشکیل خوشه را میدهند ممکن است نیازهای یکسانی در یک منطقه داشته باشند.
2- از نظر نوع شرکت :
مشتریان تجاری میتوانند بر اساس متغیرهای زیر بخشبندی شوند:
- اندازه شرکت
- صنعت (مثلاً صنعت خودرو، صنعت هوایی و ...)
- واحد تصمیمگیری خرید
- ضوابط خرید
3- از نظر ویژگیهای رفتاری :
در بازارهای تجاری الگوی رفتار خرید میتواند به عنوان یکی از پارامترهای موثر در بخشبندی لحاظ شود. این الگوهای خرید میتواند بر اساس موارد مختلفی درنظر گرفته شوند که برخی از آنها عبارتند از:
- نرخ مصرف
- وضعیت مشتری (بالقوه، خرید بار اول، خرید مستمر و غیره)
- روال خرید (درخواست مکتوب، مذاکره و غیره) ]6[
البته روشهاي ديگري براي تقسيمبندي بازار وجود دارد كه برخي از آنها عبارتند از:
- تقسيمبندي بر مبناي منافع مشترك: مانند مشترياني كه خواهان ارزاني، يا كيفيت عالي هستند
- تقسيمبندي بر مبناي مناسبتها: مانند مسافران نوروزي، مسافران ايام حج، مسافران تعطيلات تابستاني و غيره
- و غيره
Narketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Dich, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، www.modiriateFarda.ir ، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند،www.modiriateFarda.ir ، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، Brand
مطالب آموزشی ...
پربازدیدها ...
تمامی حقوق وب سایت متعلق است به مدیریت فردای اندیشه آرنا
طراحی وب سایت و اجرا : رایان