میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

1- به كاركنان خود بگوييد هيچ گاه اجازه ندهند قرباني واقع شوند ... اگر چنين احساسي دارند بهتر است بروند جاي ديگري كار كنند.

هميشه به كاركنانم مي‌گويم كه راجع به آينده خودشان تصميم بگيرند به آنها مي‌گويم هيچ‌گاه اجازه ندهند قرباني سازمان شوند. بيشتر مردم حس مي‌كنند مظلوم واقع شده‌اند. از سه حال بيرون نيست: يا بي‌تفاوت شده‌اند، يا درخور آنها نيست، يا اين كه دوست ندارند وضع به هم بخورد.

من  آنها را تشويق مي‌كنم دست بلند كنند، خود را نشان دهند، چيزي بگويند. به آنها مي‌گويم : اگر در جنرال الكتريك پيوسته اسير اين احساس هستي كه مظلوم واقع شده‌اي، از اين جا برو. و مديراني را كه موجب پديد آمدن چنين احساسي در كاركنان مي‌شوند وجين مي‌كنم، چنين مديراني هستند كه هميشه باعت از دست رفتن افراد مي‌شوند.

2- پيوسته باغچه سازمان خود را بپيراييد ... بهترين‌ها را برافرازيد و بدترين‌ها را وجين كنيد. كار من اين نيست كه همه چيز را درباره شاخه‌هاي جنرال الكتريك بدانم. كار من اين است كه افرادي را كه مي‌توانند آنها را اداره كنند انتخاب كنم.

3- روي نمودار نمره دهيد ... من اگر ده نفر داشته باشم، يك نفرشان ستاره خواهد بود، يكي هم حيف نان.
من هميشه 50% از وقتم را به امتيازدهي به پرسنل مي‌گذرانم. در سيستم امتيازدهي من 10% نمره يك، 15% نمرده دو، 50% نمره سه، 15% نمره چهار و 10% نمره پنج دارند. نمره بندي همه گروه‌ها بايد بر اين پايه باشد و گرنه همه خواهند گفت تمام نفرات ما درجه يك‌اند. در يك گروه ده نفره، يك نفر درجه يك است ويك نفر درجه پنج . تكليف نمره پنجي‌ها مثل روز روشن است. فكر كنم خودشان مي‌فهمند. شما هم مي‌فهميد. حتي نيازي به جر و بحث هم نيست. رفتن آنها به سود همه است. آنها به جاي ديگري مي‌روند و زندگي‌ تازه‌اي پيدا مي‌كنند و همه چيز را از سر مي‌گيرند.

4- به جاي تعريف هدف‌هاي معين اجرايي براي افراد، آنها را به چالشي بكشانيد كه هر فكري براي پيشرفت دارند مطرح كنند.

5- نمي‌شود فرد را تنها با لوح ستود، جيب او را هم بايد در نظر داشت. به گمان من يكي از فرايندهاي مهم مديريت، افشاندن باراني از تشويق بر سر كاركنان براي پيشرفت آنان است. تشويق بايد سر از روح و جيب كاركنان هردو درآورد.

6- به گمان من شكل آرماني اداره يك بنگاه همين است: ايجاد ميداني براي جولان انديشه‌ها، نه فرصتي براي ايجاد پست و مقام.

7- بنگاه‌هاي بزرگي كه به دردسر مي‌افتند آنهايي هستند كه به جاي اينكه از هيكلشان بهره‌ بگيرند، مي‌كوشند آن را كنترل كنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Dich, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، www.modiriateFarda.ir ، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند،www.modiriateFarda.ir ، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، Brand