میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

شايد هميشه تصور مي‌کرديد برند (Brand) يعني لوگو يا آرم شرکت، محصولات، تبليغات و يا معروف بودن يک شرکت در بين مشتريان. اين تصور اگرچه غلط نيست ولي به هيچ وجه سودمند و دقيق نيست. در واقع مي‌توان برند را همان خوشنامي شما يا شرکتتان در ذهن مشتري دانست.

 

اساس ساخت يک برند قوي، پايبندي به تعهدات و انجام کارهاي بزرگ براي مشتريان است. شما مي‌خواهيد که مشتريان شما را دوست بدارند و نه اينکه صرفا بشناسند. به عبارت ساده تر برند شما مواردي مانند اين خواهد بود:
- مشتري را براي پيگيري يک موضوع بارها به واحدهاي مختلف فرستاده‌ايد و در آخر هم نتيجه نگرفته است، اين برند شماست.
- از مشتري بيش از چيزي که ابتداري کار به او گفته‌ بوديد طلب کرده‌ايد، اين برند شماست.
- محصول معيوب را براي مشتري تعويض کرديد ولي هيچ کس از مشتري بابت اين مشکل عذرخواهي نکرد، اين برند شماست.
- مشتري ده دقيقه پشت خط تلفن منتظر ماند،‌ اين برند شماست.
- وب سايت شما گيج‌کننده است و استفاده از آن براي مشتري مشکل است، اين برند شماست.
- يک مشتري براي چندمين بار وارد شرکت شما مي‌شود ولي هيچ کس در شرکت نام او را به ياد ندارد، اين برند شماست.

 

در واقع مقايسه خدمات شما با رقبايتان در ذهن مشتري برند شما را مي‌سازد:
- آن شرکت بعد از چند ساعت به ما پاسخ داد ولي شما دو روز است که جواب من را نداده‌ايد،‌ اين برند شماست.
- من بارها از شما خريد داشته‌ام باز اشتباه فاکتور را به نام کس ديگري صادر کرده‌ايد، اين برند شماست.
- شما هر وقت دستگاه مشکلي دارد جواب من را به سختي ميدهيد ولي هر از چندگاهي براي من پيامک تبليغ مدل جديدي از کالايتان را ارسال مي‌کنيد، اين برند شماست.

با اين اوصاف ساختن يک برند، کاري زمان‌بر و دقيق است. ممکن است ساخت يک برند 10 سال طول بکشد ولي در عرض 5 دقيقه در ذهن يک مشتري و يا به خاطر يک محصول بي‌کيفيت در کل بازار ، برندتان را بر باد دهيد.

شايد بتوان عمل به وعده‌هاي داده شده به مشتري را تعريف ديگري از برند دانست.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکابازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand ، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، www.modiriateFarda.ir ، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند،www.modiriateFarda.ir ، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا، برندينگ، برند ، نشان تجاري، علامت تجاري، نام تجاري، برند، Brand، مديريت فرداMarketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, Brand, Advertising, Ad, Market Research, بازاريابي، فروش، مديريت، موفقيت، بازار، برند، توزيع مويرگي، تبليغات، تحقيقات بازار،www.modiriateFarda.ir ، حکايتهاي مديريتي، مدير موفق، شرکت موفق، اصول مذاکره، مديريت فردا،