میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

1- سوابق مشتريان را حفظ کنيد تا  به ياد داشته باشيد که چه سيري طي شده است و در مذاکرات بعدي با آن مشتري در همان مسير حرکت کنيد. يکي از ابزارهاي مفيد در اين زمينه نرم افزارهاي مديريت ارتباط با مشتريان (CRM) مي‌باشد.

2- سعي کنيد (بصورت مکتوب و نه ذهني) وجوه اشتراکات مشتريان را يافته و يک قالب کلي درآوريد و در مذاکره با مشتريان جديد از آن بهره ببريد. البته يادتان باشد که هر مشتري ويژگيهاي خودش را دارد.

3- رقباي خود را خوب بشناسيد و 3 مزيت خود نسبت به آنها را پيدا کنيد. اين تنها راه حل برتري شما در ذهن مشتري در مذاکرات فروش خواهد بود.

4- با تمرين و مذاکرات زياد، ترس از شکست در مذاکره يا نفروختن را در ذهن خود از بين ببريد.

5- به گونه‌اي با مشتري صحبت کنيد که انگار مشتري يک ميليون دلاري شماست، پس تمام تلاش خود را انجام دهيد.

6- رضايت مشتريان فعلي را (از طريق رضايتنامه، استفاده از تصاوير آنها و غيره) احساس آرامش را به مشتري بالقوه هديه کنيد. حتي مي‌توانيد (پس از کسب اجازه از مشتري راضي) اطلاعات تماس او را به مشتري بالقوه بدهيد تا خودش گپي با او داشته باشد.

7- عامل ترس مشتري را پيدا کنيد و سعي کنيد آن را نيز از بين ببريد.

8- بر خود پيروز شويد تا بتوانيد در هزاران نبرد پيروز باشيد. گاتما بودا مي‌گويد "هميشه پيروزي از آن کسي است که بر خود پيروز مي‌شود که در اين صورت پيروزي هرگز از شما جدا نخواهد شد و هميشه همراهتان خواهد بود"