میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

پس از اينکه سالها تعاريف کلاسيکي از آميخته بازاريابي (Marketing Mix) ارائه مي‌شد، با اضافه شدن نکات و پيچيدگيهاي جديد، اين تعاريف گسترش يافتند. آميخته کلاسيک بازاريابي شامل 4P ميشد که عبارت بودند از :

  • Product : محصول يا خدمت
  • Price:سياست قيمت‌گذاري
  • Placement: روش و محل توزيع کالا
  • Promotion: سياستهاي ترويج و تبليغ

امروزه چند گزاره ديگر نيز اضافه شده‌اند که عبارتند از:

  • People: پرسنل ارائه دهنده خدمت يا پرسنل واحد فروش (و کليه افراد سازمان که با مشتري در ارتباط هستند)
  • Process:فرآيندهاي معرفي، فروش و تحويل کالا
  • Physical Evidence : برداشت مشتري از شرکت شما
  • Packaging: بسته‌بندي کالا / ارائه سبد کالا يا کالاهاي مکمل
  • Passion : ايجاد شوق خريد در مشتري / ايجاد وفاداري به محصول يا برند

برای مشاهده مطالب کاملتر به اینجا مراجعه کنید

 

کلمات کلیدی : آميخته بازاریابی، آميزه بازاریابی، Marketing Mix