میانگین امتیار کاربران: / 0
ضعیفعالی 

امروزه روشهاي مختلفي براي توسعه بازارها در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد که به برخي از مهمترين آنها را در اينجا اشاره مي‌کنيم

 

 

1- گسترش محصول
به عنوان مثال شرکت بهنوش انواع ماءالشعير و دلستر را با طعمهاي مختلف عرضه مي کند و يا شرکت ميهن علاوه بر بستني نسبت به توليد ساير لبنيات اقدام مي‌نمايد.

 

2- گسترش بازار
افزايش محصولات يا خدمات شرکت در زمينه‌هاي جديد يکي از روشهاي توسعه بازار مي باشد. به عنوان مثال بانک‌هاي خصوصي اقدام به راه‌اندازي شرکتهاي بيمه مي‌نمايند.

3- برند جديد
شرکتها براي بازارهاي هدف جديد، محصولات خود را با برند جديد عرضه مي‌کنند. به عنوان مثال شرکت گلرنگ محصولاتي با برند اوه را عرضه مي‌کند يا شرکت TOYOTA مدلهايي با برند Lexusعرضه مي کند.

4- گسترش برند
شرکتها با استفاده از برند فعلي خود اقدام به توليد/فروش همان محصولات با برندهاي جديد مي‌نمايند. به عنوان مثال شرکت سيکو، دو مارک لاسال و پوسال را عرضه مي‌کند يا شرکت SONY دوربين‌هاي ديجيتال خود را با مارک CyberShotعرضه مي‌کند.

5- نام تجاری مشترک
در اين روش نيز دو شرکت معتبر محصولات جديد يا فعلي خود را با برند مشترک عرضه مي‌کنند. به عنوان مثال پيوند تجاري دو شرکت سوني و اريکسون و عرضه گوشي‌هاي تلفن همراه با برند SonyEricsom يا خريد شرکت Compaq‌ توسط شرکت HP‌و عرضه نوت‌بوک‌هاي HP-Compaq (البته ديگر اين محصولات فقط با نام Compaq يا HP ‌عرضه مي‌شوند)