یکشنبه, 28 مهر 1398

امروزه سايتهاي سوال و جواب به شدت در حال توسعه در اينترنت هستند. معمولا در اين سايتها سعي ميشود از طريق تکنيکهاي نرم‌افزاري ارتباطي ميان افراد برقرار شود تا سوالها و جوابها را در قالبي شبيه تالار گفتگو از يکديگر بپرسند.

 

 

ادامه مطلب...

 

آموزش هايي كه براي عصر سازمانهاي بزرگ و بوروكراتيك مناسب بود، ديگر جوابگوي نيازهاي سازمان هاي پيچيده، شبكه اي و مبتني بر دانش امروز نيست. درواقع فرزندان ما را براي دنيايي تربيت مي كنند كه ديگر وجود ندارد . نويسندگان برجسته به جوانان امروز توصيه مي كنند كه كارآفرين باشند . براي كارآفريني بايد سخت كوش، خوش بين و ريسك پذير بود و بايد هوشمندي مالي داشت.
هوشمندي مالي نيز از چهار عامل :
•    آشنايي با حسابداري،
•    روش هاي سرمايه گذاري،
•    بازاريابي،
•    آگاهي از قوانين، حاصل مي شود.

و بالاخره پيام اصلي كتاب اين است: “براي پول كار نكنيد، بگذاريد پول برايتان كار كند.”

ادامه مطلب...

 

وقتي زندگي حقوق‌بگيري ‌داريد (کارمند، معلم يا کارگر) و حقوق معيني ابتداي هر ماه به کارت اعتباريتان واريز مي‌شود هميشه به خود ميگوييد که چگونه پولتان را مديريت کنيد تا بتوانيد پس‌اندازي داشته باشيد يا آن را جايي سرمايه‌گذاري کنيد. البته هميشه برخي‌ها غر مي‌زنند که درآمدشان کفاف هزينه‌هاي ماهانه را نمي‌دهد، چه برسد به اينکه بخواهند پس‌انداز کنند. برخي ديگر هم غر مي‌زنند که پس‌انداز ما آنقدر کم است که نمي‌توانيم جايي سرمايه‌گذاري کنيم. خود من نيز زماني زندگي کارمندي (درآمد ثابت ماهيانه عادي) داشتم و با انجام اين روش توانستم وضع دخل و خرج را اول سامان بدهم و به مرور نيز براي انجام کارهاي ديگر پس‌انداز کنم.



ادامه مطلب...

 

بي شک يکي از دغدغه‌هاي فروشندگان اين است که واقعا چه وقت مشتري قصد خريد دارد و چه زماني بايد مذاکرات فروش را تمام کرد و سوال نهايي را پرسيد که "چه وقت شما قصد خريد داريد؟" و سپس سکوت کرد. نکته مهم در اينجا اين است که اغلب اوقات (تقريبا هميشه) هر وقت سوال نهايي را از مشتري پرسيديد مي‌بايست از تکنيک "خاتمه با سکوت" استفاده کنيد، يعني سکوت کنيد تا مشتري تصميم ‌نهايي خود را بگيرد و پاسخ شما را بدهد.

در اين مطلب قصد داريم تا علامت‌هاي خريد را در رفتار مشتري برايتان بازگو کنيم.

ادامه مطلب...

 

هر روز و هر شب در محیط اطرافمان شاهد تبلیغات فراوانی هستیم. رادیو، تلویزیون، بوردهای تبلیغاتی، روزنامه‌ها و…; اما آیا همهء این تبلیغات منجر به فروش می‌شود؟ تحقیقات نشان می‌دهد درصد زیادی از این تبلیغات نه تنها تاثیری در میزان افزایش فروش نداشته بلکه گاهی باعث کاهش آن می‌شود.

تبلیغات غلط می‌تواند عملا میزان فروش یک محصول را کاهش دهد.جورج هی براون (George Hey Brown) که زمانی رییس تحقیقات بازاریابی در شرکت فورد بود، آگهی‌هایی را به طور یک در میان در مجله  ریدرز دایجست (Readers Digest) به چاپ رساند. در پایان سال، کسانی که آگهی را ندیده بودند نسبت به کسانی که دیده بودند اتومبیل‌های فورد بیش‌تری خریداری کردند. در یک تحقیق دیگر معلوم شد مصرف یک نوشیدنی خاص در میان افرادی که آگهی آن را به یاد داشتند، کم‌تر از افرادی بود که آن را فراموش کرده بودند. تولید‌کننده  نوشابه میلیون‌ها دلار صرف تبلیغاتی کرده بود که باعث فروش نرفتن آن می‌شد.

ادامه مطلب...

 

<< شروع < قبلی 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 بعدی > انتها >>

صفحه 65 از 72