یکشنبه, 28 مهر 1398

توصيه جدّي مي‌شود که معيارهاي زير در هر مقاله علمي - پژوهشي مورد رعايت قرارگيرند. رعايت اين معيارها باعث انسجام و استحکام مقاله شده و امکان پذيرش آن را در يک مجله علمي - پژوهشي افزايش مي‌دهد.

ادامه مطلب...

 

بهره گیری از اصل غافلگیری و فریب دشمن از دیرباز متداول بوده است . در عصر حاضر اصل غافلگیری و فریب با ویژگیهای خاص خود و تاکتیکهای مختلف در عرصه رقابت کسب و کارها مورد توجه قرار گرفته است.

هوشمندان دنیای تجارت، افسانه تروا را به عرصه کسب و کار آوردند تا بازارهای محافظت شده رقبا را به تسخیر خویش در آورند. شرکتهای شکست خورده در‌‌ می‌یابند که فریب خورده اند و «اسب تروا» راه رقیب را هموار ساخته و قلعه مستحکم آنان از درون در حال از هم پاشیدن است. استراتژی اسب تروا یک استراتژی غیرمتعارف است که تغییر قواعد و ناکارآمد نمودن عوامل کامیابی رقبا را دنبال می کند. با این حال یک استراتژی انقلابی نیست و حاصل آن گرایش تدریجی مشتریان به سوی شرکت مهاجم است.

 

ادامه مطلب...

 

برند (Brand) يا نشان تجاري، یک نام، اصطلاح، علامت، سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنهاکه قصد آن مشخص کردن کالاو خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز تفاوت گذاری بین آنها میان سایر رقباست.

ادامه مطلب...

 

در يك قرن گذشته؛ همگام با توسعه وسايل حمل‌ونقل و پيشرفت فناوري‌هاي ارتباطي، تبادل اطلاعات و گردش كالاها نيز سريع‌تر و آسان‌تر شد به نحوي كه امروزه ديگر، تجارت حد و مرزي نمي‌شناسد و عرضه كالاها و خدمات از هر نقطه جهان به نقطه ديگر، به راحتي ميسر است. به همين دليل، تمايل اشخاص يا الزام قانوني براي انتخاب يك نام تجاري جهت تمايز شخصيت صنفي و انتخاب يك يا چند علامت تجاري براي تمايز كالاها و خدمات، روزبه‌روز بيشتر مي‌شود. امروزه علايم و نام‌هاي تجاري، عنصر مركزي بازاريابي و استراتژي عرضه كالاها يا خدمات هستند.

 

ادامه مطلب...

 

پس از اينکه سالها تعاريف کلاسيکي از آميخته بازاريابي (Marketing Mix) ارائه مي‌شد، با اضافه شدن نکات و پيچيدگيهاي جديد، اين تعاريف گسترش يافتند. آميخته کلاسيک بازاريابي شامل 4P ميشد که عبارت بودند از :

  • Product : محصول يا خدمت
  • Price:سياست قيمت‌گذاري
  • Placement: روش و محل توزيع کالا
  • Promotion: سياستهاي ترويج و تبليغ

امروزه چند گزاره ديگر نيز اضافه شده‌اند که عبارتند از:

  • People: پرسنل ارائه دهنده خدمت يا پرسنل واحد فروش (و کليه افراد سازمان که با مشتري در ارتباط هستند)
  • Process:فرآيندهاي معرفي، فروش و تحويل کالا
  • Physical Evidence : برداشت مشتري از شرکت شما
  • Packaging: بسته‌بندي کالا / ارائه سبد کالا يا کالاهاي مکمل
  • Passion : ايجاد شوق خريد در مشتري / ايجاد وفاداري به محصول يا برند

برای مشاهده مطالب کاملتر به اینجا مراجعه کنید

 

کلمات کلیدی : آميخته بازاریابی، آميزه بازاریابی، Marketing Mix

 

<< شروع < قبلی 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 بعدی > انتها >>

صفحه 63 از 72